ANNA PAULOWNA - Team Dienstverlening past vanaf 1 december 2025 de avondwerkwijze aan. Daarmee sluiten we beter aan op onze visie: persoonlijk, dichtbij en met meer keuzevrijheid voor inwoners.

Mobiele routes en vaste balie

Medewerkers rijden van maandag tot en met vrijdag mobiele routes langs adressen om aan huis aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen te verzorgen. Daarnaast hebben we een vaste balie in Anna Paulowna (KroonDomein), waar inwoners op afspraak terecht kunnen voor hun aanvraag. Tot nu toe reden wij op maandag- en woensdagavond ook avondroutes langs huisadressen.

Nieuwe werkwijze: vaste avondlocaties in plaats van avondroutes

Vanaf 1 december 2025 vervallen de avondroutes waarbij wij langs huisadressen rijden. In plaats daarvan zijn we op vaste locaties in verschillende kernen aanwezig. Zo kunnen inwoners zelf kiezen waar zij hun paspoort, ID-kaart of rijbewijs willen aanvragen.

Openingstijden en locaties

  • Maandagavond (18.00 – 20.00 uur):

    afwisselend in Anna Paulowna en Hippolytushoef
  • Woensdagavond (18.00 – 20.00 uur): afwisselend in Lutjewinkel en Wieringerwerf

Met deze verandering brengen we onze dienstverlening dichterbij en maken we het voor inwoners gemakkelijker om een geschikt moment en een passende locatie te kiezen.

Afspraak maken

Voor een afspraak op een van de avondlocaties kan op dit moment uitsluitend telefonisch een afspraak worden gemaakt via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 088 – 321 5000.

Alle data en locaties vindt u hier op onze website. Inwoners kunnen daar precies zien wanneer we in welke kern aanwezig zijn.