HOLLANDS KROON - Veel inwoners wachten (te) lang met het zoeken van hulp bij schulden. Daardoor kunnen de schulden snel oplopen. Door op tijd hulp in te schakelen, kunnen grotere problemen worden voorkomen. Om hierbij te helpen, doen wij mee aan een pilot in samenwerking met de Belastingdienst en Dienst Toeslagen.

Achterstanden worden automatisch bij ons gemeld

In deze pilot worden betalingsachterstanden van inwoners bij de Belastingdienst en Dienst Toeslagen automatisch bij ons gemeld. Het doel is om signalen van schulden op tijd op te merken, zodat wij op tijd met inwoners in contact kunnen komen die mogelijk hulp nodig hebben.

Een inwoner bepaalt zelf of hij of zij gebruik wil maken van onze hulp

Als wij een melding ontvangen, nemen wij contact op met de inwoner om samen te kijken of en hoe wij kunnen helpen. De inwoner bepaalt altijd

zelf

of hij of zij van onze hulp gebruik wil maken.

We hopen deze methode aan onze standaard aanpak te kunnen toevoegen

Deze pilot is een belangrijke stap in het verbeteren van de Vroegsignalering. We hopen door deze samenwerking een nieuwe doelgroep te bereiken en hen op tijd hulp te bieden, zodat problematische schulden kunnen worden voorkomen. De pilot duurt twee jaar. Daarna evalueren we de resultaten en bekijken we of deze werkwijze kan worden toegevoegd aan de standaard aanpak van Vroegsignalering.

Meer weten of direct hulp nodig?

Kijk op: Geldzorgen en schulden of neem contact met ons op via 088 – 321 5000 of hulpbijgeldzaken@hollandskroon.nl.